Sunday, January 30, 2011

2nd day of mid sem break ( and rain )

Sejak aku celikkan mata pagi td, smpailah sekarang . . .Atau, mungkin jugak smpai aku tdur balik,  langit tak henti2 mencurah air ke ladang gandum . . . atau bahasa bakunya .. H U J A N . . Dalam khdupan realiti, ayat common yang orang selalu ckp bile hujan lebat.. "bestnye tido . . !!"hhaa, tapi bagi aku pulak, aku aku akan ckp, "bestnye mandi hujan !" . . mmg sgt best! Maka hari ini, dgn tekad dan keazaman , (huhu) aku telah berjaya mandi hujan kat bawah blok dan berlari2 dgn girang ke ATM yg kt koop tu tanpa dilihat oleh sesiapa pown.. hehe . . memang tbaik ! Malangnye . . ATM pulak rosak ! lagi terbaik . . T . T Hmmm... ape2 pon, pengajaran yg aku dapat hari ni ialah, kite kne yakin bhwe turunnye hujan itu adalah tanda rahmat dan kasihnya Allah kat kita yg hina nie. . Bagi aku. . bila makin lebat hujan turun , maknenye makin banyak dose n kekotoran yg kita dah buat kat muka bumi ni . . yela.. klu kita nak bersihkan satu basikal yg tkena tahi kucing sikit  pon, secawan air blum tentu cukup . .


p/s  : presentation CTU suda siap ! heee :) 

No comments:

Post a Comment